Salam For Cultural Communication

un_collaboration_news

The Youth Assembly (22nd Session)

Salam For Cultural Communication

  • 06 August 2018
  • No Comments
  • 69 Views

Young Saudi leaders are going to represent Salam Project for Cultural Communication in the twenty-second session of the United Nations Youth Forum from 10-13 August, 2018 in the United States. Salam youth team, four males and two females, have recently graduated from the Young Leadership Program. The three-month program which included about seventy young participants was designed to prepare young Saudi leaders for international dialogues and promote cross cultural communication skills.
The UN Youth Forum attracts young people from different backgrounds in an atmosphere of friendliness and cooperation. It seeks to develop appreciation for cultural diversity on a wide international scale among young people from all over the world and encourage knowledge and cultural exchange. The forum also offers a variety of programs that provide additional learning and communicating opportunities, as well as other programs, activities and events that enable participants to learn from each other, attain new skills, and collaborate with peers and mentors in an interactive environment.


يشارك عدد من ممثلي مشروع سلام للتواصل الحضاري في فعاليات الدورة الثانية والعشرون للملتقى الشبابي التابع للأمم المتحدة، وذلك من 10 – 13 أغسطس 2018م، في الولايات المتحدة الأمريكية، ويتكون فريق سلام الشبابي من أربعة شباب وفتاتين، كانوا قد تخرجوا مسبقاً من برنامج القيادات الشابة الذي ضم نحو سبعين شاباً وشابة، تم تأهيلهم للحوارات الخارجية، والتواصل مع الآخر، من خلال برنامج أعده المشروع لهذا الغرض، امتد لنحو ثلاثة أشهر.
يُشار إلى أن الملتقى الشبابي التابع للأمم المتحدة يستقطب الشباب من خلفيات مختلفة في جو من الألفة والتعاون، ويجسّد التنوع على نطاق دولي واسع مع الشباب القادمين من جميع أنحاء العالم، لتسهيل التبادل المعرفي والثقافي. كما يقدم الملتقى مجموعة متنوعة من البرامج التي توفر فرصًا إضافية للتعلّم والتواصل، إضافة إلى البرامج والأنشطة والفعاليات الأخرى التي توفر للمشاركين التعلم من بعضهم بعضاَ، واكتساب مهارات جديدة، والتعاون مع الأقران والموجهين في بيئة تفاعلية.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *